Pazar, Ocak 27, 2008

Odalara Göre Koku Seçimi

Annemin kokulara olan duyarlılığını küçük yaşlarda pek anlam veremeyerek izlerdim. Yıkadığı çamaşırların kokusu, çocuklarının saçlarının kokusu, mutfağının kokusu, yatak odasının kokusu hep ilk sırada gelirdi onun için. Ben de O'nu sevindirmek istediğim de topladığım odamın halısına güzel kokulu bişeyler döker, ' Sana bir süprizim var' diyerek kolundan çekiştirirdim. Zamanla kokunun insanı ne kadar ferahlattığını anladıkça bu benim kendimi mutlu etmek için de yaptığım ilk şeylerden biri oldu. Geçenlerde odalara özel kokular olduğunu okuyunca bunu hemen yazmak istedim.



Fesleğen ve Mine Çiçeği mutfakta, yemek odasında istenmeyen kokular için ideal.











Okaliptus ve Çam Kokusu orman ferahlığını oturma odasında hissetirerek günün yorgunluğunu alıyor.









Amber ve Portakal her yere dinamizim katıyor.












Beyaz sümbüller ferahlatıcı ve sakinleştirici etkisi ile yatak odasında kullanılabilecek en güzel koku olma özelliğini gösteriyor.

Fotoğraflar : Jo Malone

11 yorum:

Eya dedi ki...

Ya Zeynepciğim...

Bende kendimden hep süphe ediyordum.Bu tik sadece bende mi var diye.Dışardan eve girince bir koklarım,güzel kokuyormu evim yoksa nasıl kokuyor diye.Çamaşır yumuşatıcısının kokusu çok önemlidir,üstümü,saçımı.Bu konuda çok güzel bilgiler vermişsin,teşekkürler.

Sevgiler

zehra

Bir Anne dedi ki...

Yazdiklarini okuyup fotograflara bakarken sanki butun o guzel kokulari duyar gibi oldum. Guzel fikirler icin tesekkurler...
Nurgul

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
benim tercihim de daha cok seninde göstermis oldugun portakal ve diger turuncgillerden yana. Söyle ki, bu tür seyler diger suni ve de kanserojen maddeler iceren oda kokularindan bin kat daha iyi, öyle seyleri ben eve zaten sokmuyorum bunu ögrendikten sonra.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Zehra, annem de yanlız olmadığına sevindi. Bizden de sevgiler selamlar.

Nurgul, ben teşekkür ederim .

Kevser, kanserojen maddelerin oda kokularında da olduğuna hiç dikkat etmemiştim. Artık ben de eve sokmamaya çalışacağım canım.

zehra dedi ki...

bunlar ne guzel seyler boyle bay�ld�m blogunuza :)))
..........
mutlu haftalar:)

Zeynep dedi ki...

Zehra'cığım çok teşekkürler, güzel bir hafta geçiririz inş. beni çok yoğun bir hafta bekliyor.

Adsız dedi ki...

Zeynepciğim Merhaba;

Çok güzel bir konu ve sunum olmuş..
Kokuların tad almamıza yardımcı olduğunu da düşünürsek hayatımızda ne kadar değerli olduğunu sanırım daha iyi hatırlarız.Tabii senin de bahsettiğin üzere insan hayatı üzerindeki diğer etkileri..
Düşündümde bizim ofiste yeterince dinamizm ve hareket var, şu okaliptus veya çam kokusundan alsak ta biraz ferahlasak mı ne dersin? ;))

Güzel bir hafta geçirmek dileğiyle...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
tekrar ben geldim, bu bahsettigim kanserojen maddeler sadece oda kokularinda olmamakla birlikte birde araba parfümlerinde de cok yayginmis, hatta biz bunlari bilmezken bir kere arabaya almistik bir tane, hani kaloriferin peteklerine takilanlardan varya, neyse aldik taktik ve benim kizimin bedeninde o andan beri bir kasinma meydana geldi, yani alerjik bir sorun yasamisti, ben rahatlikla tecrübeden bahsediyorum, onun icin o tür seyler artik benim evime girmez.

Ama evime severek hani potburriler var ya (kurutulmus ve kokulu cicek ve meyvalar) onlari severim.

Selamlar ve öptüm..

Cocukla Cocuk dedi ki...

benim içinde çok öenmlidir güzel koku..temiz kokmak, güzel kokmak güzel ve öenmli...sevgiler bizden

Zeynep dedi ki...

Ümran'cığım, güzel bir bakış açısıyla yaklaşmışsın konuya,dolayısıyla kokular ile hayattan daha iyi tad alıyoruz aslında. Bizim ofise gerçekten biraz rahatlacı birşeyler yapsak iyi olacak.

Kevser'ciğim, bunu hiç duymamıştım, benim gibi çileklitasarım okuyucuları da bu verdiğin bilgilerden faydalanacaktır, çok teşekkürler.

Çocuklacocuk teşekkür ederim yorumunuz için.

Neşeli Sesler dedi ki...

Sayfanızı ilk defa gördüm
Gerçekten çok beğendim
Elleirnize sağlık Ben de beklerim

SEvgiler