Çarşamba, Eylül 10, 2008

Minik Düğün Kekleri Ve Minikler İçin İftar























Dün mail kutuma Sevgili Esra'nın gönderdiği bu pasta tasarımları Ramazan dolayısıyla beni derinden etkiledi. Neyse ki eve geldiğimde annem 'özel misafirleri' için bol tatlılı iftar menüsü hazırlamıştı. Annemin çalışmadığı zamanın Ramazan'a denk gelmesi de bunu destekleyici bir durum oldu. Kardeşimin(8.sınıfa başladı) dershane arkadaşları öğretmenleri ile birlikte evimizi şenlendirince bir yandan kendimin o dönemdeki halini düşündüm(ilk defa yaşımın ilerlediğini hissettim), bir yandan da onların açık yürekli hallerini izledim. Gülmekten yemek yiyememeleri, öğretmenin msn ile vedalaşın sınava kadar demesine itirazları ve en unutulmazı bir tanesinin 'Ben bir tane daha zeytin yemeden duramayacağım galiba' demesi. Buarada anneme serviste yardım ederken, 'Anne onlar çocuk tabaklara çok koyuyorsun','Anne soğuk su vermeyelim' cümlelerini bol bol tekrarladım. Miniklerin iftar sofrası gibi Ramazan'larının da özel olması için yöntemler olduğunu öğrendim




























Ramazanda Çocuklar İçin 10 Öneri:






1. Ramazan'ın Müslüman Bir Ailenin Hayatında ne gibi değişikliklere neden olduğunu konuştuğunuz bir aile toplantısı düzenleyin.





2. Evde balonlar ya da çeşitli süslemeler ile Ramazan'ın gelişini karşılayın.
3. Yatağa yattıklarında sizin çocukluğunuzdaki Ramazanlardan bahsedin ya da Ramazan ile ilgili hikayeler anlatın.
4. Yarım günlük oruç tutmasına izin verin, özel bir iftarla orucunu açmasını sağlayın.





5. İçinde şeker, çikolata olan Ramazan Sepetleri hazırlayın, Ramazan'ın ne olduğu ile ilgili bir kaç çeşit cümle yazarak bu kutuyu sınıf arkadaşları ile paylaşmasını sağlayın.





6. Ramazan ile ilgili el işleri yapın. (Burada bir örnek var)
7. Sadece arkadaşlarının olduğu bir İftar Sofrası düzenleyin.





8. Yoksulları hatırlayın.





9. Akrabalara onların hazırladıkları kartpostalları gönderin.





10.Ödevlerinin olmadığı zamanlarda Teravih namazına götürün, bu onların sosyal gelişimlerini destekleyecektir.







Not: Soundvision'dan özetlenmiştir...

1 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Düğün pastaları nefis görünüyor.
Ramazanda çocuklar için 10 öneriyi çok sevdim