Pazar, Mart 01, 2009

Bambu Yetiştirme ve Sütlü Çay







Düz çubukları bol yapraklı bir bitkiye dönüştürmenin püf noktası bazı cubuklarının üzerine mum damlatmak. Bambunun lif olarak tekstilde kullanılmaya başlanmasıyla doğal kir iticilik ve yumuşak tutum sağlanıyor. Bir de tarihi önemi var bu bitkinin, Çinden bambu çubukları arasına konarak Bursa'ya taşınmış ipek böcekleri...




Sütlü çayı Arabistan'da duymuştum ilk, yabancılar düşünülerek hazırlanmış otel kahvaltısında bir kere daha hatırlamış oldum.


























7 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Mum damlatmak ilginç geldi deneyeceğim.
Sütlü çayı annem yapardı, küçüklüğümüzde. Pakistan ziyaretimde oralarda ne kadar çok içildiğini farkettim.

BETUL dedi ki...

Zeynep, merhaba. Mum damlatma isini tam anlamadim, nasil oluyor?

Simdi gidip kendime bir sutlu cay yapiyorum. Bakalim tadi bebek beklerkenki tadla ayni mi olacak?
:)

Zeynep dedi ki...

Çocukla Çocuk, sütlü çay sıcak iklimlerde mi yaygın diye düşünmeye başladım.

Betül, mumun yanarken eriyen kısmını bitkiye damlatıyorsun,damlattığın dalın uzamasını engellemiş oluyorsun. Daha yapraklı bir bitki oluşturulmuş oluyor.
Sütlü çayı nasıl buldun?bir de bebek belerki tad ne demek?

BETUL dedi ki...

Bir tek hamilelik doneminde icebiliyordum sutlu cayi.. Normal cayi icemedigim icin. Ingilizler de bu buzlu ulkede sutlu iciyorlar, somurgecilikten kalma olsa gerek. Tadina gelince sutunu de isitsaymisim daha guzel olacakti :)

Bu arada kandilin mubarek olsun, Zeynep.

Zeynep dedi ki...

Betül'cüğüm afiyet olsun! Hepimizin kandili mübarek olsun canım.

tasarım mekani dedi ki...

Sutlu cayi ingilizlerde cok icer... Bende bazen... kahve bulamadigim zamanlar.. medinem

Berceste dedi ki...

Ingilizler genelde sutlu cay icer diyecegim ben de :) Ama Ingilizlerin ictiginden bi haber olan dedem de icermis zamaninda, annemin dedigine gore! Gene de Ingilizlerin izlerinin gectigi her ulkede yaygin sanirim. Bana sorarsan oyk diyecegim :P