Pazartesi, Ağustos 22, 2011

Evini Kendi Tasarlayacaklar İçin İç Mimari


Geçen hafta bir iç mimarlık sitesinde referans gösterilince, aklımdaki yazı dizisini yazmanın zamanı gelmiş dedim kendime.Geçtiğimiz yıl sadece ona odakladığımız bir proje nedeniyle pek çok faaliyetten uzak kalmıştık.Eşimin babası 'Kızım sen bu işin sonunda iç mimarlık bitirmiş gibi olacaksın' dediğinde pek inanamamıştım.Tabi ki iç mimarlık eğitimi yıllar gerektiren bir iş ama kendimce edindiğim tecrübeler, internette günlerce arayıp bulamadığım bilgiler burada bir köşede dursun istedim.Yeni dönemde beni bekleyen yeni projeler başlamadan, bu konuyu tamamlamayı umuyorum.


Genel Kurallar:

* İşlem sırası çok önemli. Kapılar, laminant , kalebodur, boya hangi sırayla yapılacak. Aksi takdirde bir işlem önceki işlemi bozabilir ya da ölçüleri değiştirebilir.

* Alacağınız malzemeler için kendinizin evde ölçü alması gerekecek.Uzunluklar, yükseklikler, eğimler nasıl ölçülmeli.Doğru ölçüde malzeme almak için bu gerekli.

* Estetik görünüm de teknik kadar önemli. Her şey doğru olabilir ama renkler yanlışsa bu da sizi en başa götürebilir.

* Ustalarla doğru iletişim için bazı yöntemler var ama yine de aynı dili konuşmak zor.

*Çalıştığınız vitrifiye,mutfak,banyo,mobilya tedarikçiniz beklentilerinizi karşılayacak seviyede mi.Seçimlerde nelere dikkat edilmeli.


Konuların detaylarını ilerleyen günlerde açıklamaya çalışacağım.Sizlerin de mutlaka bir tadilat tecrübeniz olmuştur.Sizlerin çözüm yollarınız ne oldu bunları da ekleyerek bir arşiv oluşturabiliriz umarım.

Hiç yorum yok: