Salı, Temmuz 31, 2007

Gardrobunuzu Canlandırın






Sıcakların artmasıyla giysi sıkıntısı da başgösterdi. Hangi giysi daha serin tutar, hangisi daha rahat olur diye düşünürken kendime bir tunik dikmeye karar verdim. Bu yazın modası çiçek desenli elbiselerken ben de bu elbiseler için alınmış kumaşı tuniğimde kullanmaya karar verdim. Başlangıçta Dorothy perkins in fashion tops modellerinden pinnys in bana uygun olacağını düşünsem de tuniğim bittiğinde onun bir vests tunic olduğuna karar verdim. Ben çok sevdiğim için dış kıyafet olarak da kullanabilrim diye düşünüyordum ama evdekilerin büyük bir çoğunluğu aksini iddia edince, ben de şuan onu şık bir ev kıyafeti olarak kullanıyorum.






Malzemeler

Kumaş

Dikiş Makinesi

Kalıp(ya da sizin ölçünüze göre bir üst giysisi)




Hazırlanması:


Öncelikle size uygun olan bir üst giysisinin üzerine parşömen kağıdını koyarak sınırlarını çizin. Bu sınırları oluştururken model size kalmış. İstediğiniz yaka tipini ve kol modelini yapabilirsiniz. Bu sınırların 1 cm dışarısından yeni sınırları çizin. Bu pay dikiş için ayrılıyor. Eğer kumaşınız dokuma kumaşsa bunu düz dikiş ile dikmeniz daha emniyetli olacaktır. Ben örme bir kumaş kullandığım için overlok dikişi ile kumaş katlarını birleştirdim. Yaka ve kol oyuntusunu biye ile kapattım. Eğer biye aparatım yok diyorsanız bu bölümleri 0.5 cm içeri kıvırarak düz dikiş ile bastırma dikişi (çima) yapabilirsiniz. Etek ucu için ise reçme dikişini kullandım, sinbo dikiş makinesinin sunduğu dikiş tipleri de kullanılabilir.

Hiç yorum yok: