Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Giyin Mutfak Önlüklerinizi



Bugun bilgisayarda işlerimi yaparken, bir mesaj geldi cep telefonuma. yüzme kursuna giden kardeşim yoldan yazmış. 'Abla yemek yap.çok acıktım.' diye. Aklıma hemen Sahrap Soysal'ın Anne ben acıktım kitabı geldi. Sahrap Hanım'ı kitabını anlatırken bir programda izlemiştim. Çok beğendiğim anlatımıyla kitabın ismini koyduğu sahneyi anlatıyordu. Çocukların kapıdan içeri girmesiyle 'Anne ben acıktım'diye seslenmesi yazarın dikkatini çekmiş. Bugun benim de dikkatimi çeken bişey oldu. Gün geçtikçe çocukların sabrı daha da azalıyor ve seslenmek için kapıya gelmeyi beklemiyorlar. Sizin evde de böyle bir sabırsız varsa önlükleri giyip doğru mutfağa...




Mutfak Önlüğü



Malzemeler:


70 cm eninde 70 cm boyunda pamuklu kumaş

kurdela 2 m

dikiş makinası




Hazırlanması:



1.Kumaşın heriki tarafından da boydan 15 cm , enden 10 cm yer hesaplanır.ve 15 cmlik basık bir u harfi şeklinde kesilir(kol oyuntusu)



2.Kesilen kol oyuntusu kurdele ile çervelenip dikilir.



3.Kumaşın üstü 3cm katlanır ve içinde boşluk kalacak şekilde dikilir.(boyun kısmı)



4.Boşluğa kurdele geçirilir.



5.Kumaşın kenarları dikilir.

Hiç yorum yok: