Perşembe, Ağustos 02, 2007

Gömlek Ütüleme

Kaydı Yayınla
Elektrikler olmadığında ya da ütümüz bozulduğunda babam hemen askerlikte nasıl ütü yaptıklarını anlatır. Yatağın altına düzgünce yerleştirilen giysiler sabaha nasıl dümdüz oluyormuş daha ben göremedim ama, bu teknolojiyle dahi ütü yapmak gerçekten zor. Geçen gün biraz aceleyle ütülemişim, biraz da karanlıkmış..ama ne olursa olsun erkek kardeşimin istediği gibi olmamış gömleği. Ve tekrar aynı yerler omuz, yaka,kol...anneminkiler gibi olmuyor nedense benim ütülerim. Bu yüzden benim bu ütü işinin inceliklerini öğrenmem gerek. Ben bu ütü işi üzerinde düşünürken sıemensın dressman ürünü ile karşılaştım. Bu ürün tüm ütü sorunlarını çözecek gibi görünüyor. Ama evimizdeki ütülerle ütü sorununa bir çözüm getirmeyi düşündüm ve annemin tecrübeleri ile benim mühendislik bilgilerimi birleştirerek aşağıdaki maddeleri oluşturdum.

Ütü yapmanın 10 püf noktası
1. Gömleğin önce yakalarını,manşetlerini,fırfırlarını,kollarını ütüleyin sonra bedenini. Böylece diğer zaman kaybettirici işlerle uğraşırken tekrar kırışmazlar.



2. Sıcaklığı doğru ayarlayın. Pamuklu ve keten kumaşlarda yüksek sıcaklıklar gerekirken, sentetik ve ipek kumaşlarda sıcaklığın daha düşük olması gerekir.(sentetikleri tersten ütülemeniz daha iyi olur.)



3. Eğer koyu renkliyse üzerine bir kumaş koyup parlamasını engelleyebilirsiniz.



4. Ütülerken yukarı aşağı ütülemeyi unutmayın. Dairesel hareketler kumaşı esneterek zarar verir.



5. Yaka ütülerken yakanın alt kısmından başlayıp uçlara doğru çıkın tekrar geri dönün.



6. Boyun bölgesini ütü masasının dar ucuna geçirerek düzleştirin daha sonra her iki taraftan da ütüleyin.



7. Manşetlerin önce içini sonra dışını ütüleyin.



8. Koları ütülerken iz oluşsun istemiyorsanız kenarlara gitmeden manşetten yukarı doğru ütüleyin.



9. Bedenin ön sağ- ön sol ve arka olmak üzere 3 bölüm olarak ütüleyin.Düğmeleri bir kaşık ile kapatarak etrafını ütüleyin.



10. Tüm bedeni ütüledikten sonra yakayı tekrar ütüleyin.


not: Ütü ile tasarım yapmanız da mümkün, çok güzel fransız kollar, pile yapıp giysinizin görünümnde hoş bir değişiklik yapabiliyorsunuz. Fransız kollar için kol ütüleme kartonunuz yoksa benim gibi kolu havlu ile sarıp üzerinden ütülemeniz yeterli.

Hiç yorum yok: